Podtrženo, sečteno #5

Jak u mě bývá zvykem, jsem ve skluzu. Za tenhle rok jsem nevydala ještě ani jedno Podtrženo, sečteno a to už se mi kupí knížky na třetí článek. Tak se vrhneme na prvních 10 knížek přečtených v roce 2018.

 Přečteno

10 knih, 2983 stran





1. Krysař - Viktor Dyk

2. Skoro směšná story - Ned Vizzini  re-reading

3. Příběh služebnice - Margaret Atwoodová

4. Konec léta - Anders de la Motte 

5. Papírová princezna - Erin Watt

6.  Malý princ - Antoine de Saint - Exupéry re-reading


7. Dokonalá - Gilly Macmillan 


8. Prokletý princ - Erin Watt

9. Někdo cizí v domě - Shari Lapena 

10. Růže pro Algernon - Daniel Keyes

Zrecenzováno

Krysaře jsem četla jako povinnou četbu do školy a musím říct, že po Lakomci od Moliéra se jedná o nejoblíbenější knížku z kánonu. Rychle se čte, děj je srozumitelný, zajímavý, rozhodně doporučuji. Skoro směšná story je knížka, kterou všude doporučuji a hrozně mě mrzí, že o ní neví více lidí. Četla jsem ji podruhé, protože jsem chtěla dobrý knižní start do nového ruku a tato knížka je jistota.

Příběh služebnice jsem se rozhodla přečíst po shlédnutí první série seriálu, která mě naprosto nadchla. Seriál byl jeden z nejlepších objevů minulého roku a stejně tak knížka, které se seriál držel s téměř naprostou přesností. Konec léta je jedním z mnoha opravdu vydařených thrillerů. Nejedná se o úplnou špičku, ale za přečtení určitě stojí. Papírová princezna obsahuje jeden z tisíců podobných příběhů, kterými se to na wattpadu jen hemží. Klasická zápletka 'jak chudá holka k bohatství přišla' přičemž se do ní samozřejmě zamiluje víc jak polovina postav, protože ona je taaaak dokonalá! Abych knížce nekřivdila, přečetla jsem ji za jeden den a nemohla se od ní odtrhnout. 

Malý princ byl druhým re-readingem tohoto roku, Malého prince naprosto zbožňuji, takže přečíst si ho minimálně jednou za rok je nutnost. Dokonalá je první knihou, u které jsem měla trochu problém ji číst. Jedná se o zajímavý thriller, ale dostat se přes prvních 150 stránek vydalo hodně úsilí. Prokletý princ je pokračování Papírové princezny. Na to jak rychle jsem přečetla první díl u druhého už mě ty věčné problémky hlavní hrdinky přestaly bavit.

Někdo cizí v domě je dobře napsaná knížka bez výraznějších popisů, ale i tak vše působí velmi reálně, byla jsem z ní nadšená až do doby než jsem přečetla Poslední paní Parrishovou, která ukázala, že toto téma jde zpracovat jinak a hlavně LÉPE. Poslední knížkou je Růže pro Algernon, jedná se o knihu, která položila základy sci-fi a jí jsem z ní stále zmatená, protože nevím jestli se mi líbila nebo nelíbila.

Tak to je první shrnovací článek tohoto roku, už mám připravené další, takže se máte na co těšit. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.