Jepice - James Hazel

PŮVODNÍ NÁZEV: The Mayfly
PŘEKLADATEL/KA: Petra Krámková
ŽÁNR: Thrillery, detektivky
NAKLADATELSTVÍ: Domino
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2018
POČET STRAN: 464
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Charlie Priest díky svému výcviku, jen o vlásek unikne smrti, když je napaden ve svém vlastním domě. Útočník po něm chce tajná data, která má mít schovaná v domě. Priest nemá ponětí o čem útočník mluví, o to více je druhý den překvapen, když je požádán o vyšetření vraždy muže, který byl nabodnut na kůl. Nejedná se o nikoho jiného, než o útočníka z Priestova bytu.



Můj názor na knihu:

V knize se prolínají dva příběhy. Jeden ze současnosti a druhý z minulosti, o 70 let dříve. V příběhu ze současnosti bývalý policejní vyšetřovatel a nynější londýnský právník Charlie Priest vyšetřuje vraždu nevlastního syna bohatého podnikatele Ellindera. Klíčem k rozlousknutí této vraždy je disk s tajnými daty.

Další příběh se odehrává na konci druhé světové války. Kdy dochází k výslechům a odhalování zrůdností, které nacisté prováděli. Tajný projekt Jepice je zaměřený právě na výslechy válečných zločinců a výsledky jejich věděckých výzkumů.

Oba příběhy se mi líbily, ten z druhé světové války mě možná zaujal o trochu více. Nemohla jsem ale nějak najít propojení mezi nimi. Když jsem se přehoupla přes polovinu knížky vše začínalo dávat alespoň trochu smysl. Závěrečné odhalení jsem vůbec nečekala, možná mě v průběhu čtení něco v tom smyslu napadlo, ale ne že to bude tak velké...


Autor všechny postavy velice dobře popsal, nevykreslil pouze charakter hlavních postav, ale snad každé postavy, která se v příběhu mihla. Priest je velice sympatický hlavní hrdina, který si mě získal, stejně tak jeho odvážná podřízená Georgia.

V boji s narušenými zločinci Priestovi pomáhá dcera pana Ellindera. Sám Priest není po psychické stránce úplně v pořádku. Bojuje se svým mozkem, který si s ním často pohrává a podsouvá mu různé iluze, nebo má výpadky paměti.

Jedná se už o několikátý thriller, který proplétá minulost s přítomností, takže se nejedná o nic extra originálního, přesto to autor velmi dobře zpracoval. Knížku jsem přečetla téměř jedním dechem. A za necelé tři odpoledne, kdy jsem se opravdu nemohla odtrhnout, jsem měla dočteno.



Shrnutí:

Knížka je psaná čtivě, hlavní hrdina je sympatický, děj má několik vrstev a vše je promyšleno do nejmenších detailů. Knize strhávám hvězdičku, protože ačkoliv se jedná o velmi povedený thriller, na (pro mě) královnu thrillerů S.J.Bolton ještě nemá. Jedná se ale o autorovu prvotinu, takže se těším na to, s čím přijde příště.

Opět musím Domino pochválit za perfektní výběr knihy a autora. Zatím ze žádného nakladatelství jsem nebyla tak nadšená a vím, že to zmiňuji v každé recenzi, ale nemůžu si prostě pomoct.



Obálky jiných zemí:
Kniha zatím vyšla pouze v angličtině a u nás. Obě obálky jsou moc vydařené a, i když mám modrou moc ráda nemůžu jednoznačně říct, která z nich se mi líbí více.


Hodnocení knihy:



Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Domino. Na jejich webu si můžete knihu zakoupit buď v pevné vazbě nebo v elektronické podobě.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.