Jízda - Guy Adams

PŮVODNÍ NÁZEV: Class (1. díl)
PŘEKLADATEL/KA: Lucie Podhorná
ŽÁNR: Dobrodružné, pro děti a mládež
NAKLADATELSTVÍ: Slovart
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 224
VAZBA: vázaná (paperback) bez přebalu

Děj:

Poppy je tichá dívka. Až do chvíle, kdy ukradne auto a projede s ním výlohou sázkové kanceláře. Max je hodný kluk, ale jednoho dne vyvraždí celou svou rodinu. Jen tak, pro zábavu. Amar byl vždycky plný radosti ze života, tak proč se chce zabít skokem ze školní střechy? Někteří studenti z Coal Hill nejsou tak úplně sami sebou. Někteří z nich umírají. Ram se právě vzbudil v cizím těle, a pokud nepřijde na to proč, může být na řadě právě on.

Můj názor na knihu:

Jakožto velká fanynka Doctora Who jsem si nemohla nechat uniknout novinku na motivy právě tohoto seriálu.

Celá kniha ubíhá tempem, které je Doctorovi vlastní. Jedna akce střídala druhou. Šíleností taky nebylo zrovna málo. Díky tomu se knížka dobře četla a za dvě odpoledně jsem ji měla přelouskanou.

Mnoho lidí mi říkalo, že seriál neznají, takže asi správně nepochopili kontext. To je omyl, se seriálem má stejný maximálně styl vyprávení. Připraví výs na čtení mezi řádky, tempo vyprávění a místy šílené nápady a chápání světa. Takže pokud nechápete, jen nejste na té správné vlně. (Mohlo by to pár epizod DW určitě spravit.)



Autor se s nířím nepáře. Knížka je dost surová a zachycuje lidskou brutalitu a svět takový jako je bez zbytečného přikrašlování. Je až neuvěřitelné, co všechno jsou lidé schopní udělat pro vlastní zisk.

Postavy díky našlapanému dědji nemáme příliš možnost poznat. Nejsou tam klasické popisy ale i když postavy má čtenář možnost poznat jen okrajově působí realisticky. S Poppy jsem měla ze začátku problém a byla mi krajně nesympatická. Znuděná učitelka, co nesnáší svou práci. Postupem času se z ní ale stala moje nejoblíbenější postava.

Kapitoly jsou krátké a střádají se v nich různí vypravěči. Ze začátku jsem v tom měla trochu zmatek, postupně se ale vše hezky vyjasní. Celkem mě překvapilo, jak je knížka tenká. Na to kolik se v ní odehrálo věci je to neuvěřitelné. V tom by se mohli někteří autoři a autorky učit.


Shrnutí:
Knížka je ideální pro fanoušky DW, Stopařova průvodce galaxií a celkově sci-fi příběhů. Musíte se oprostit od 'normálních' knížek a věřím, že potom si příběh užijete. Jsem mile překvapena jak dobře se toho Guy Adams zhostil. Kniha měla zajímavou myšlenku a našel se v ní nejeden nezapomenutelný moment.

Hodnocení knihy:

2 komentáře:

  1. Pro knihu nebudu úpně cílovka, ale tvoje recenze se mi moc líbí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Za mě to byla fajn, svižná rychlovka, ale bohužel mi v paměti moc neutkvěla.

    OdpovědětVymazat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.