Deník seriálového závisláka #2


13 Reasons Why

Seriál, který sleduje snad každý. Po nekonečném spamu na instagramu od všech knihomolů jsem se i já rozhodla tento seriál vyzkoušet. A světe div se, baví mě. 

Seriál je z roku 2017 a jeho domovskou stanicí je Netflix. Má celkem 13 epizod, každá o délce 50 minut. 

13 osob. 13 nahrávek. 13 důvodů, proč Hanna Baker spáchala sebevraždu. Celý příběh sledujeme z pohledu Claye Jensena, který jednoho dne obdrží krabici s kazetami. Vzkaz od Hanny ze záhrobí. 

Seriál jsem sledovala téměř celý měsíc. Nejradši bych se podívala na všechny epizody v jeden den, ale seriál působí dost depresivně a víc jak jeden díl denně jsem prostě nezvládla. Až tedy na finále. Poslední 4 epizody jsem nemohla vypnout. Vážně jsem si u nich pobrečela, ale druhou možností bylo seriál nesledovat, což jsem udělat nemohla.

Vždy téměř celou epizodu, posloucháme nahrávku Hanny. Prolíná se minulost, o které Hanna vypráví s přítomností, ve které Clay poslouchá nahrávky. Tento koncept se mi opravdu líbí. Jednotlivé linie od sebe byly odlišeny barvami, takže nenastal v prolínání částí 'před' a 'potom' chaos. Abyste pochopili, jak to myslím, dám vám sem příklad:


Když seriál vyšel byl okolo něj ohromný boom, který se nevyhnul ani mě. Naprosto chápu proč. Je to zajímavé, napínavé, skvěle zpracované. Je to seriál, který ve vás hodně zanechá. Jak už jsem zmiňovala, víc jak jednu epizodu denně jsem nezvládla, je to velký nápor na emoce, ale stojí to za to. 

13 Reasons Why bylo prodlouženo a bude 2. série, která by měla dál vyprávět jak postavy žily po dořešení sebevraždy Hanny. Určitě dám nové sérii šanci, ale myslím, že první sérii překonat nemůže a obávám se zklamání.  


Dead of summer

Seriál odstartoval roku 2016 na stanici Freeform. Má 10 epizod, každá o délce kolem 43 minut. Žánrově je to horor, drama, mysteriózní a retro. 


Děj se odehrává v 80. letech během letních prázdnin. Po dlouhé době došlo k znovuotevření kempu Clearwater. Návštěvníci se těší, že zažijí první lásky, první polibky, co ale nikdo nečeká jsou první vraždy. Celý seriál je propletený tajemnou minulostí a mytologií Clearwateru. Léto, které mělo pro mnoho instruktorů znamenat nový začátek se změnilo v noční můru. 

Každá ze sedmi hlavních postav má specifický charakter a získá si vás něčím jiným. Zároveň jak seriál pokračuje divák zjišťuje, že se nedá věřit vůbec nikomu. Já jsem si nejvíce oblíbila Cvrčka (Cricket) a Drewa. Během seriálu jsem se několikrát opravdu vyděsila a po dlouhé době na mě nějaký seriál přenesl svou temnou atmosféru. 

Velké plus byly flashbacky, které se ze začátku daly chápat různě a postupně se upřesňovaly. 


Pokud hledáte krátký odpočinkový seriál, se skvělými postavami, u kterého se budete bát je Dead of summer právě pro vás. 

Hodně jsem se těšila na 2. sérii, protože ze seriálu jsem byla maximálně nadšená. Nakonec se ale seriál druhé série nedočká, což mě mrzí, protože konec k tomu přímo vybízel. Seriál mi námětem trochu připomněl film Poslední nás zachrání (The Final Girls), ale ten byl o dost slabší.



Budu ráda, když mi napíšete jestli seriály znáte, nebo jste je viděli. Co na ně říkáte a jestli vás tyto tipy na seriály baví. 





Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.