Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs


Tajemný ostrov, opuštěný sirotčinec, zvláštní sbírka velice podivných fotografií...




PŮVODNÍ NÁZEV: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
PŘEKLADATEL/KA: Bronislava Grygová
NAKLADATELSTVÍ: Jota
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2012
POČET STRAN: 358
VAZBA: Pevná (hardback) s přebalem

Anotace:

Tajemný ostrov. Opuštěný sirotčinec. Zvláštní sbírka velice podivných fotografií. To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nezapomenutelném románu, kde děj a děsivé fotografie přináší jedinečný čtenářský zážitek. Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak – i když to zní jako něco nemožného – jsou možná stále naživu.

Fantasy doprovázená strašidelnými starými dobovými fotografiemi, při které běží mráz po zádech. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti zaujme dospělé, teenagery a všechny, kdo mají rádi temná dobrodružství. 



Stručný děj:

Začátek knihy se odehrává na Floridě, kde jsme zasvěceni do příběhů, které vyprávěl dědeček Portmann svému vnukovi Jacobovi. Příběhy o sirotčinci, který vede slečna Peregrinová a kde žijí podivné děti. O několik zdlouhavých stránek později se přesuneme na velšský ostrov, kde by se měl sirotčinec nacházet. Jacob se vydá na průzkum, najde však pouze ruiny. Ve vesnici zjišťuje, že během 2. světové války při bombardování ostrova, byla na sirotčinec shozena bomba. Nikdo nepřežil. Jacob, se ale jen tak nevzdává, a tak odhaluje tajemství, kterým ohrozí na životě několik lidí...


Můj názor na knihu:

Na knížku jsem se hodně těšila, a tak když jsem ji uviděla v knihovně, jsem ji musela vzít. Po prolistování jsem byla nadšená, protože nejen anotace, ale i grafické zpracovaní bylo dobré. Potom ovšem přišel obrovský kámen úrazu v podobě děje.

Ze začátku se neskutečně vlekl. Pak se tam na pár stránek konečně objeví nějaká ta akce a vy si řeknete: Ano, konečně! Toto nadšení vám bohužel dlouho nevydrží a po pár zajímavý stránkách se opět vrátíme do zajetých kolejí neskutečné nudy. S otočením každé stránky jsem doufala, že se děj už konečně pořádně hne a začne to být zajímavé, což se stalo až po zhruba 200 stránkách. Knihu jsem neodložila pouze z jediného důvodu. Zajímalo mě, jestli autor konečně využije svůj nápad s časovými smyčkami a podivnými dětmi naplno. Časové smyčky nakonec autor jistým způsobem využil, ale jak si s tím poradil, se dozvíme až v dalším dílu (nevím, jestli budu mít odvahu se do něj pustit). Podivné děti mi ale přišly nevyužité.

V knize najdeme spoustu obrázků, které nám sice, jak už jsem řekla, "zabíjejí" fantazii, ale jsou příjemným oživením do vcelku nudného děje.


Shrnutí:

Kdybych měla knížku popsat jedním slovem, řekla bych zklamání. Námět knihy je zajímavý, ale jeho zpracování se nepovedlo. V knize bylo vše důkladně popsáno nebo je o tomu nákres, a to mi vadilo. Neměla jsem prostor na použití své fantazie, což se mi nelíbilo. Pokud ale hledáte nenáročnou četbu, kde nebudete muset moc uvažovat, knížka se vám bude líbit.

Obálka:

Obálka působí děsivým dojmem a na první pohled rozhodně zaujme, takže u mě má 4,5 z 5 hvězdiček.

Obálky v jiných zemích:





Hodnocení knihy:



Film:

Podle knižní předlohy je natočen i film, který u nás bude mít premiéru 29.9.2016 v hlavní roli s Evou Green, což je naprosto úžasná herečka a mám pocit, že film bude lepší než kniha. Nebo to tak alespoň zatím vypadá.



Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.