Knižní shrnutí za rok 2017



Přečteno


Celkem jsem přečetla 43 knížek na 12 653 stránkách, takže jsem splnila svou knižní výzvu pro rok 2017. 

11. Obyvatel - Francis Cottam 7.4. (253 stran)
12. Nejchladnější dívka ve městě chladu - Holly Black 23.4. (328 stran)


13. Poslední Aristokratka - Evžen Boček 29.4. (243 stran)
14. Univerzita výjimečných: Zrada - Joelle Charbonneau 30.4. (296 stran)
15. Bajky barda Beedleho - J. K. Rowling 2.5. (123 stran)
16. Stopařův průvodce galaxií - Douglas Adams 4.5. (146 stran)
17. Nové Pompeje - Daniel Godfrey 20.6. (359 stran)
18. Siréna - Kierra Cass 21.6. (296 stran)
19. Fantastická zvířata a kde je najít - J. K. Rowling 22.6. (143 stran)
20. Dokonalá chuť aneb jak sníst svého manžela - Natalie Young 26.6. (272 stran)
21. Aristokratka ve varu - Evžen Boček 6.7. (118 stran)
22. Má ji rád, nemá ji rád - Sharo.n J. Bolton 8.7. (560 stran)
23. Dcera čarodějnice - Paula Brackston 11.7. (320 stran)


24. Spící obři - Sylvain Neuvel 18.7. (345 stran)
25. Deník malého poseroutky: Všechna sláva... 20.7. (217 stran)
26. Mágové - Lev Grossman 6.8. (404 stran)
27. Tekutý písek - Malin Persson Giolito 12.8. (372 stran)
28. Koruna - Kiera Cassová 17.8. (272 stran)
29. Můj psí život - Martin Čáp 23.8. (224 stran)
30. Manželský pakt - Michelle Richmond 23.9. (503 stran)
31. Nuly - Chuck Wendig 14.10. (470 stran)
32. Skvrna - Gillian Flynnová. 16.10. (70 stran)
33. Ubulená hromádka štěstí - Sarah Andersenová 7.11. (127 stran)
34. Hadrový panák - Daniel Cole 9.11. (360 stran)
35. Krycí jméno E219 - Terry Shaft 16.11. (190 stran)


36. Sex komiks - Philippe Brenot, Laetitia Corynová 18.11. (206 stran)
37. Vařit dokáže každý - Matthias F. Mangold (336 stran)
38. Infernum - Mark Maria Kraft 1. 12. (312 stran)
39. Falešný román - Magdalena Mintová 8.12. (272 stran)
40. Divné hlášky z knihkupectví - Jen Campbellová 15.12. (114 stran)
41. Poslední hodina - Jeffery Deaver 17.12. (597 stran)
42. Mléko a med - Rupi Kaur 20.12. (208 stran)
43. Zmizelé z Cooley Ridge - Megan Miranda 30.12. (380 stran)




Knižní výzva 2018

Na rok 2018 jsem se rozhodla počet knížek ještě o 10 navýšit. I se 40 bych byla nadmíru spokojená, ale proč ne nesnažit ještě více? 

Přírůstky

Pokud dobře počítám za rok 2017 mi v knihovně přibylo 83 nových knížek, což je obrovské číslo, ale taky je to na mé knihovničce znát.




Vyhodnocení

Nejlepší kniha roku 2017
Opět jsem si nebyla schopná vybrat jednu jedinou knížku. Ale jako nejlepší bych asi zvolila Stopařova průvodce po galaxii. Je to bláznivá knížka, u které nechápu jak ji někdo mohl napsat, ale nemůžu se dočkat dalších dílů.


Spící obři jsou originálně pojaté sci-fi, psané pouze formou dialogů. Je to trochu podobné Illuminae, ale příběh mě bavil mnohem více.
Tekutý písek je příběh šestnáctileté Maji, které se změnil během jedné noci život. Byla obviněna z masové vraždy svých spolužáků ve škole. Maja, která byla vždy nad věcí si mě získala a nemohla jsem se od příběhu odtrhnout. 


Nejhorší kniha
Bezkonkurenčně Neviditelná knihovna. Jak už jsem několikrát zmiňovala, v knížce se na vás valí více informací, které nechápete než na hodině chemie. Knížku jsem vyloženě přetrpěla a do druhého dílu jsem se nakonec rozhodla pro zachování duševního zdraví nepouštět. 



Nejpřekvapivější kniha 
Tak tady se nerozhodnu. Obyvatel byl ohromné překvapení. Čekala jsem ne příliš dobrou knížku, kterou jsem sehnala v LK, ale dostala jsem mrazivý thriller, který mě překvapil a na dlouho vyděsil. 
Dalším velkým překvapením byla knížka Zmizelé z Cooley Ridge, ta je psána pozpátku, ale nemusíte se bát, díky tomu dochází k ještě lepšímu načasování jednotlivých tajemství a já po dočtení byla maximálně nadšená.

Nejnudnější kniha
Dcera čarodějnice možná nebyla úplně nudná, ale mě prostě nebavila. Knížka podle mě byla uchopena za špatný konec a za mě rozhodně ne. 


Nejvtipnější kniha 
Tady bylo těžké rozhodování mezí sérii Aristokratka a Falešný román, nakonec ale vybírám Falešný román, protože u něj jsem se bavila možná ještě o trochu více.



Nejnechutnější kniha
Bez váhání Dokonalá chuť, aneb jak uvařit svého manžela. Poprvé se mi stalo, že jsem chtěla knížku odložit jen pro to, že mě znechucovala. 



Nejlepší komiks
Těžký boj mezi Sexkomiksem a Ubulenou hromádkou štěstí, ale nakonec volím komiks od Sarah Andersonové, který skvěle zachycuje život knihomolů a introvertů.


Kniha, kterou jsem nemohla odložit
Manželský pakt, jednoznačně. Nakladatelství Domino se zase jednou vytáhlo a vydalo perfektní psychothriller, který nesmí uniknout vaší pozornosti. 


Série, kterou jsem si oblíbila
Poslední aristokratka je ohromě vtipná trilogie, kterou jsem si zamilovala. Deník Marie Kostkové z Kostky, která se svou rodinou přiletěla z Ameriky spravovat hrad svých předků. 



Nejotravnější knižní hrdina
Tím je určitě Eva z knihy Infernum. Ta se snažila hrát si na bohyni sexu, ale s vyšetřovatelkou mi to dohromady moc nešlo. 



A jaký byl váš rok 2017? 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.