Skvrna - Gillian Flynnová

PŮVODNÍ NÁZEV: The Grownup
PŘEKLADATEL/KA: Alexandra Fraisová
ŽÁNR: Horory, Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 72
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Hlavní hrdinka pracuje v podniku s názvem Spirituální dlaně. V přední části jste si mohli nechat vyložit z karet, nebo číst z ruky a vzadu byl poskytován ilegální soft sex. Po třech letech poskytování handjobů ji začaly zlobil karpály, a tak se přesunula do přední části obchodu, kde lidem vykládala auru.

Susan Burkeová vypadala na první pohled jako další obyčejná zákaznice, která si z nudy přišla nechat něco vyvěštit. Zdání ale klame, a tak se hlavní hrdinka zaplete s rodinou, která má na první pohled problémy s nadpřirozenem.

Můj názor na knihu:

Vítejte u krátké recenze na knížku Skvrna. Jedná se o moji první knížku od Gillian Flynnové, ale samozřejmě jsem o ní už dříve slyšela. Autorku proslavil hlavně psychothriller Zmizelá, který se v roce 2014 objevil i v kinech a neméně úspěšná byla její knížka Temné kouty.

Skvrna je hororová povídka, která byla napsána pro soubor povídek Darebáci, který sestavil autor série Píseň ledu a ohně George R. R. Martin.
Dvakrát týdně jsme vyrazily do ulic v centru žebrat. S mámou jsme se vždycky na žebrání hodily do gala. Ve třinácti jsem ji snadno přežebrala o stovky doláčů za den. Takže chápete, že to honění pro mě bylo jako přirozený postup v kariéře. 
Pro příběh jsou klíčové 3 postavy, které byly skvěle vykresleny, i když na to nebylo moc prostoru. Věškyně, jejíž jméno se za celou knihu nedozvíme. Suzan, zákaznice, která si přišla pro radu ohledně nevlastního syna. A právě nevlastní syn Suzan, který by mohl být posedlý ďáblem, nebo jen hodně problémový. Ačkoliv na navazování hlubších vztahů s postavami nebyl moc čas, nejvíce jsem si oblíbila toho tajemného kluka. To jak si dokázal pohrávat s myslí někoho jiného bylo při nejmenším pozoruhodné.



Nepřestala jsem honit, protože bych v tom snad nebyla dobrá. Přestala jsem, protože jsem v tom byla nejlepší. Tři roky jsem poskytovala nejlepší vyhonění v oblasti tří států. Klíčem k úspěchu je moc nad tím neuvažovat. V zásadě je to jako odpaly v golfu. Honila jsem ho chlapům šest dní v týdnu, osm hodin denně, s pauzou na oběd a vždycky jsem měla plno. Zabalila jsem to, protože po 23 546 dlaňovkách za tři roky vás jednoduše začnou zlobit karpály. 

Povídka překvapuje od začátku do konce. Když si říkáte, že šílenější to být nemůže, autorka vás přesvědčí o opaku. Už od první stránky jsem věděla, že si příběh užiji. Autorka se nezdržuje zbytečnostmi. Nemá potřebu věci zaobalovat, tak aby nikoho nepohoršovaly. Všechno řekne na rovinu, tak jak to je.


Shrnutí:
Už teď jsem si jistá, že se nejedná o poslední knížku Gillian Flynnové, kterou jsem kdy četla. Její styl psaní mi sedl, takže se těším na její další knížky a doufám, že mé nadšení mi vydrží. Knížku bych doporučila všem, kteří se rádi, alespoň trochu, bojí, zajímají je absurdní příběhy a pohrávání s lidskou myslí.


Obálka:

Knížka má nádhernou obálku a celkově je moc hezky graficky zpracovaná.  Každá dvojstrana má vpravo nahoře černobílou věžičku s krvavou skvrnou a stránky mají červené hrany. 5 z 5hvězdiček.


Obálky jiných zemí:

Hodně se mi líbí anglická a francouzská obálka, ale myslím si, že na naší nemají.






Hodnocení knihy:



Za možnost přečtení této knížky děkuji nakladatelství EuromediaGroup. Pokud vás knížka zaujala můžete si ji zakoupit na e-shopu Knižního klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.