Spící obři - Sylvain Neuvel


SÉRIE: Akta Themis 1. díl
PŮVODNÍ NÁZEV: Sleeping Giants
PŘEKLADATEL/KA: Naďa Funioková
ŽÁNR: Sci-fi, Dobrodružné, Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 354
VAZBA: brožovaná (paperback)


Děj:

Malá Rose se rozhodne jet pozdě odpoledne vyzkoušet nové kolo. Před návratem domů se rozhodne projít po lese. Co ale netuší je, že toto rozhodnutí ovlivní celý její život. V lese totiž propadla do velké místnosti, jejíž stěny byly pokryty neznámými znaky. Hasiči, kteří ji přijeli zachránit si všimnou podivné věci. Holčička sedí uprostřed obrovské dlaně. 

O sedmnáct let později, se Rose stane vedoucí tajného vládního projektu, který má zkoumat dávno nalezený artefakt. Zanedlouho dojdou k názoru, že nalezená část ruky určitě nebude jediná a tak se rozjede pátrání po ztracených částech.



Můj názor na knihu:


Knížka mi ze začátku připomněla Illuminae (kterou jsem sice ještě nedočetla), ale neměla její pěkné grafického zpracování. Proto jsem se do Spících obrů pouštěla s mírnou skepsí a o to více jsem byla překvapena. Chvilku mi trvalo zvyknout si na styl, kterým je knížka napsaná. Je tvořena přepisy rozhovorů a deníkovými zápisy lidí, kteří se účastnili výzkumu. Já jsem člověk, který nepotřebuje stránky a stránky popisu, ale stačí mi dva, tři výstižné řádky, takže jsem byla nadmíru spokojená. 

V knížce se občas přeskočil delší časový úsek. A rozhovory se odehrávaly až po tom, co se něco stalo. O všech událostech se tak dozvídáme zpětně. Někomu to možná přijde neosobní, ale bylo to zase něco jiného a mně se tento způsob psaní hodně líbil.

Celým dějem prostupoval záhadný cizinec, který tahá za nitky. Nevíme jak se jmenuje, jak vypadá, kde bydlí, jestli má rodinu, zkrátka jedna velká záhada. Působil na mě trochu arogantně, ale přesto jsem si ho oblíbila. 

- Tohle bude znamenat konec jeho politické kariéry!
- Snaží se zabránit třetí světové válce.

- To si vážně myslíte, že ostatní vlády na to řeknou prostě: ,,I propáníčka! Ono je to z vesmíru! Tak to je potom všechno v nejlepším pořádku. Jen klidně pokračujte!'' 


Zhruba v polovině knížky se objeví další záhadná postava. Stařík, který ví víc než lidé s přístupem k nejutajenějším složkám Spojených států amerických. To byla jediná postava, která mi nesedla. A to vůbec. Myslím, že o historii artefaktů, které nalézali se mohli dozvědět i z jiného, méně otravného zdroje. 

Důležitou postavou byla vedoucí projektu, doktorka Rose Franklinová. Ta se ke všem svým členům chovala velmi starostlivě a udělala by cokoliv, aby měli radost. Mezi další členy týmu patřil velice chytrý Vincent, který vynikal v matematice a do týmu byl přijat za účelem rozluštění záhadných symbolů. Bezcitná bioložka Alyssa. Druhý pilot Ryan a praporčice Kara. Kara bývala pilotkou vrtulníků Armády spojených států. Po zranění sítnice byla přesunuta právě do týmu doktorky Franklinové. Kara se chovala dost nepředvídatelně a pokud se jí něco nelíbilo dávala to jasně najevo. Podle svého bývalého kolegy, který zažádal o přesun kamkoliv,kde nebude ona, i kdyby to mělo ohrozit jeho armádní kariéru, je paličatá, vznětlivá a popudlivá.

 - Možná se hluboko uvnitř té vaší drsné slupky skrývá malá dívenka toužící po tom, aby si pro ni přijel okouzlující princ na bílém koni.
- Jasně že ano. Akorát že až do teď se mi docela dařilo donutit toho protivného fakana, aby držel zobák. (Rozhovor s Karou)


Shrnutí:
Knížka má zajímavý děj a opravdu dobře se čte.  Tím, že autor nechodí kolem horké kaše knížku v klidu přečtete za dva dny. Za celou dobu jsem neměla pocit, že by v knize bylo něco zbytečně. Jak už jsem říkala, nemám ráda sáhodlouhé popisy, takže jsem byla naprosto spokojená. Navíc poslední kapitola mě maximálně nalákala na další díl, takže se nemůžu dočkat.

Knížku bych s klidným svědomím doporučila všem, kteří mají rádi sci-fi, možná trošku techniku, vědu a místy i náznaky mytologie.

Obálka:

Obálka je nádherná a společně s obálkou Nových Pompejí, bych ji označila za nejhezčí tohoto roku.



Obálky jiných zemí:

Hodnocení knihy:


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Euromedia Group, pokud vás knížka zaujala můžete si ji zakoupit na stránkách Knižního klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.