Obyvatel - Francis Cottam

PŮVODNÍ NÁZEV: Resident 
PŘEKLADATEL/KA: Sylva Švihelová
ŽÁNR: Detektivky, Světová literatura
NAKLADATELSTVÍ: Galatea
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2013
POČET STRAN: 253
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Mladá lékařka žije zdánlivě perfektní život. Má dobrou práci, skvělého manžela a úžasné přátele. Jednoho dne je v práci zraněna a poslána domů dřív. Kde v ložnici najde svého manžela s milenkou a její život se obrátí naruby.

Po delším hledání nového domu konečně najde ideální byt za velmi nízkou cenu. Pořád má ale pocit, že tam něco není v pořádku. Proč by někdo chtěl tak málo peněz za hotový palác? Je možné, že jí opravdu někdo neustále sleduje, nebo je pouze paranoidní?


Můj názor na knihu:

Knížka se mi doma "válela" už hrozně dlouho. Ale minulý měsíc jsem si jí vylosovala z krabičky, takže jsem jí musela/chtěla přečíst. Neočekávala jsem nic převratného, maximálně průměrný thriller. Moje očekávání, ale byla předčena. Už po pár stránkách mě to chytlo a já nemohla přestat číst.

Knížka je rozdělena na tři části. První je psána z pohledu Juliet a druhá z pohledu stalkera a potom se tyto pohledy střídají. Všechny části jsou skvěle napsané. První část knížky je laděná mysteriózně a druhá část je už víc úchylná a zabývá se právě plížením po domě a sledováním.

 Juliet byla paranoidní a stále měla pocit, že jí někdo pozoruje. Díky dobře popsaným úvahám jsem se do jejího příběhu snadno vžila a tuto mladou doktorku si hodně oblíbila. Autor zachytil úvahy ohledně manžela, který jí podváděl. Jak si přišla hloupá, když měla pocit, že ji někdo sleduje, zkrátka udělal tuto postavu velice životnou.


V pozadí nezaostává ani Max, tajemný muž, který Juliet pronajímá byt. Stará se o svého dědečka a neměl vůbec lehké dětství. Měla jsem z něj dosti smíšené pocity, ale hlavně mi ho bylo líto. Jeho dědeček je opravdu děsivý a nevím, jestli se to už někomu stalo, ale já se ho párkrát lekla (ano... opravdu jsem se lekla postavy v knížce).

Už od začátku bylo jasné, kdo za vším stojí. Byla jsem trochu zklamaná, protože jsem doufala, že se to dozvím až na konci. Překvapivě, autor si dokázal moji pozornost udržet i nadále. Postupně se rozplétaly menší záhady. A vysvětlovalo se chování postav. To jsem si moc užívala, i když většinou bylo jejich chování předvídatelné, a postupně odhalovala čím dál horší věci.

Téměř celý příběh je v knize vlastně zachycen dvakrát. Poprvé z pohledu Juliet, kdy je nastíněno, co se v bytě děje, ale víme toho stejně moc jako ona. Tedy prakticky nic. V druhé části se dozvídáme místy až nechutné věci, které se děly, vůbec jsem nechápala, jak je možné, že si ničeho nevšimla. 

V knížce se objevují i úchylné věci, které příběh dělaly ještě více realistický a skvěle do děje zapadaly. Příběh je ale pro silnější povahy. I já, která nemá problém s většinou nechutností, jsem se místy ošívala, protože píchání jehel pod nehet...? Pardon, ale to je hnus velebnosti.


Shrnutí:
Na to, že jsem do knížky nevkládala velké naděje, jsem byla mile překvapena. Evidentně ne všechny knížky v LK jsou "horší". Většina z nich pouze nemá dobrý marketing (vypůjčila jsem si moudro od Adrisbooks, se kterou jsme se na tomto shodli).

Knížka je na odpočinek jako dělaná, přečtete jí jedním dechem a věřím, že vás bude bavit.


Obálka:

Obálka se mi moc líbí. Je taková tajemná, děsivá, ale zároveň to není nic přeplácaného. Jak často říkám, v jednoduchosti je krása.

Obálky jiných zemí:
První obálka je filmová, o filmu jsem uvažovala, ale nakonec si ho nejspíš nepustím.
Určitě budete souhlasit s tím, že ta naše obálka je nejkrásnější.




Hodnocení knihy:

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.