Zmizelé z Cooley Ridge - Megan Miranda


Nikdo neřekl pravdu. Nikdo není bez viny.

PŮVODNÍ NÁZEV: All the Missing Girls
PŘEKLADATEL/KA: Jana Jašová
ŽÁNR: Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Ikar
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 380 stran
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Nicolette se po dokončení střední školy rozhodla odjet z Cooley Ridge a už se nevrátit. Chtěla zapomenout na nevyřešený případ zmizení její nejlepší kamarádky Corinne. Nicolette se ale kvůli svému stárnoucímu otci se na čas vrací do rodného města.

V den jejího příjezdu se z malého městečka ztratí další dívka. Je možné, aby měl tento případ něco společného se zmizením Corinne, které se odehrálo před 10lety?


Můj názor na knihu:

Autorka zvolila netradiční způsob vyprávění. První část knihy je psána klasicky chronologicky. Druhá část knihy ale začíná 2 týdny po příjezdu Nic do města a pozpátku se vrací až k prvnímu dni. Myslíte si, že je to chaotické? Abych pravdu řekla, ze začátku jsem si na tento styl vyprávění musela zvykat. Snažila jsem se nad tím asi až moc přemýšlet a skládat si to, což bylo naprosto zbytečné. Po dvou třech takto napsaných kapitolách jsem se ale zorientovala a v celkovém hodnocení tento styl psaní beru jako veliké plus.

Hlavní hrdinku Nic jsem si oblíbila, ačkoliv často dělala impulsivní rozhodnutí, která jsem úplně nechápala. Její bývalý přítel Tyler, tam pro ni vždy byl a ona jeho náruč využívala i v době, kdy 
už měla snoubence. 

Musím s tebou mluvit. To děvče. Viděl jsem to děvče.

Jelikož autorka dříve psala YA literaturu i v této knížce můžete najít jisté prvky. Například milostný trojúhelník, který se nám odehrává na pozadí hlavního příběhu. Naštěstí tam nezískává příliš prostoru, takže mi nevadil. 

Také by chtělo zmínit, že postavy se nechovaly na to kolik jim je. Já jsem si je podle chování zařadila jako teenagery, kteří jsou nestálí a neschopni vyjádřit svůj názor. Při porovnávání kapitol z minulosti před 10lety a přítomností jsem žádný viditelný vývoj nezaznamenala. Já osobně jsem s tím problém neměla, ale věřím, že pro někoho by to mohla být překážka.


Chci někomu povědět o tom večeru. O Corinne. O tom, co řekla. O sobě. Ale nevím jak. Vlastně to nejde. Nejsou to různé věci. Přicházejí společně. JEdna událost je provázaná s druhou. Nemůžete vyprávět jeden příběh a jiný vynechat. Ve vaší mysli jsou propojené navždy. 
Příběh mi trošičku připomněl seriál Prolhané krásky (Pretty Little Liars), který jsem dříve zbožňovala. Jen tady nedochází ke zbytečnému protahovaní.

Napětí bylo v příběhu perfektně dávkováno a od knížky jsem se nemohla odtrhnout. Jak jsem se blížila ke konci, měla jsem chuť stránky jen rychle přelítnout očima a najít si to velké finále, na které jsem se celou knihu těšila. Nakonec, jsem si ale počkala a musím říct, že to stálo za to. Dokonale promyšlené rozuzlení dokonale promyšleného příběhu. 


Shrnutí:
Zmizelé z Cooley Ridge považuji za jedno z největších překvapení minulého roku. Jelikož jsem koncem roku četla prakticky samé thrillery, bála jsem se, že mě knížka už ničím nepřekvapí a bude to jen další z celkem dobře napsaných thrillerů. Víc, jsem se ale plést nemohla a tuto knížku vám mohu vřele doporučit i pokud už jste v tomto žánru zběhlí.


Obálka:

Jedním slovem nádherná a stejně jako příběh vyzařuje tajemno. 5 z 5hvězdiček.

Obálky jiných zemí:




Hodnocení knihy:
Za možnost přečtení této knížky děkuji nakladatelství Euromedia Group. Pokud vás knížka zaujala stejně jako mě, můžete si ji zakoupit na stránkách Knižního klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.