Ledové srdce - Tami Hoag

Kde je život je i naděje...

PŮVODNÍ NÁZEV: Cold Cold Heart
PŘEKLADATEL/KA: Drahomíra Michnová
ŽÁNR: Thriller, Detektivka, Světová literatura
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2016
POČET STRAN: 320
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Tahle knížka začíná tam, kde většina končí. Zachráněním poslední oběti a smrtí sériového vraha. Dana trpí velkou ztrátou paměti, byla unesena, znásilňována a bita neskutečným způsobem. Na nic z toho si ale nepamatuje, ostatně zapomíná i na to jak se dělají běžné úkony a tak nejednou vytopila celé podlaží když oblečením ve sprše ucpala otvor na odtékání. Když se vzbudí, neví, kde je, neví, kdo je...

Po návratu do rodného města se všichni znovu začnou zabývat několik let starým případem zmizení Casey, nejlepší kamarádky Dany. Casey zmizela z parkoviště před restaurací a od té doby jí nikdo neviděl a tělo se nenašlo. Po návratu se stává Dana případem posedlá a snaží se zjistit, kdo může za zmizení její kamarádky, přičemž se sama dostává do nebezpečných situací.


Můj názor na knihu:

Kniha je rozdělena do 40 kapitol, během kterých se střídá pohled Dany a Jacka. Danu, nadějnou reportérku, unesl sériový vrah Doc Holiday, rozhodl se z ní udělat své mistrovské dílo. Bil ji, znásilňoval, řezal...

Když ji chtěl převézt na ideálnější místo, Daně se podařilo si uvolnit ruce, sebrat šroubovák a svému únosci ho zabodnout do spánku. Vše vypadá růžově, že ano? Oběť vyvázla živá, vrah je po smrti. Bohužel pro Danu tak tomu není. Měla rozbitou lebku, jelikož Doc Holiday ji mlátil kladivem a tak utrpěla, kromě ostatních zranění, trvalé poranění mozku

Kniha začíná právě Daniným převozem. Z knížky čiší čiré zoufalství a už od prvních stránek jsem si byla jistá, že knížka bude stát za to. Autorka umí naprosto skvěle popisovat situace a vytěžit z nich maximum a do role Dany nebylo vůbec těžké se vžít.

Po smrti Doca Holidaye se děj přesouvá do nemocnice. Kdy se role vypravěče na chvíli ujme Danina matka a později během návštěvy dva vyšetřovatelé. Dana je po probuzení zmatená, neví kde je, kdo je a co se stalo. Její matka ji chce uchránit před hroznou pravdou a tvrdí ji, že měla závažnou autonehodu. Té ale něco nesedí, a tak i přes obtíže se v ní nezapře povaha reportérky a děsivou pravdu nakonec zjistí.


Další zastávkou na cestě domů bylo rehabilitační středisko, kde se měla naučit zase dělat běžné věci. Když dorazila domů před domem čekalo mnoho reportérů a novinářů, které tam nejspíš svolal asistent Rogera, Danina otčíma, aby zajistil větší pozornost pro jejich kampaň. Její přežití a návrat se stal velkou senzací. Všichni se začali zajímat o již starý případ zmizení Casey, nejlepší kamarádky Dany, která jednoho dne beze stopy zmizela.

Dana hodně často poukazuje, že byla nějaká Dana předtím a je nějaká Dana potom. Dana před únosem byla zdvořilá, optimistická, vždy měla vše přesně nalinkované a musela se držet nějakého plánu. Dana po únosu kvůli svému zranění stále na něco zapomínala, přišla o filtr, který se staral o to, aby neříkala nevhodné věci, byla často vyděšená a chovala se spontánně. V knížce je to naprosto perfektně popsáno.

Už od začátku mi lezla matka Dany na nervy. Vím, že se bála o svoji dceru, ale její reakce mi často přišly přehnané. Dál tu byl její otčím Roger. Ten byl neskutečně sebestředný. Zajímalo ho jen, aby vypadal dobře před lidmi.

Celou dobu jsem si říkala, že on to tak možná nemyslí, že pouze neví, jak se k Daně chovat. Když ale přiznal, že vzhled Dany, která byla po několika operacích lebky bez vlasů a s hromadou jizev v obličeji, nijak neprospívá jeho kampani, a že by byl nejradši, kdyby odjela pryč, ztratila jsem veškeré iluze. 


Roger se v mnoha situacích choval příšerně, ale kdo mi vadil ještě víc, byl jeho asistent Wesley. Typický, s prominutím, vlezdoprdelka, který mě vytáčel už jenom svou přítomností. Další postavy, které se zapletly do vyšetřování, byl bývalý přítel Dany Tim a bývalý přítel Casey Jack.

Jacka jsem měla už od začátku ráda, protože byl pouhou obětí lidské hlouposti. Jack kvůli mnoha falešným obviněním odešel do armády, kde ale utrpěl vážné poranění hlavy. Nebyl na tom tak špatně jako Dana, ale ani tento válečný veterán to neměl lehké.

Poslední postavou, ke které bych se chtěla vyjádřit, je bývalý detektiv, Dan Hardy, který vyšetřoval zmizení Casey. Dana za ním přišla pro pomoc, ale on ji děsil. Ze začátku na mě opravdu působil jako šílenec, protože přesně tak ho všichni ve městě popisovali a já, stejně jako Dana, přejala jejich názor.

Později mi začalo docházet, že možná nebude tak špatný a stala se z něj moje druhá neoblíbenější postava. Se svým sarkastickým přístupem strčil do kapsy všechny psychiatry, ke kterým Dana chodila. Já sarkasmus můžu a Hardy bez něj nedal ani ránu. 

Knížku bych pomyslně rozdělila na tři části. V první se Dana snaží začít alespoň trochu fungovat a se všemi podrobnostmi ohledně Doca Holidaye to je velmi zajímavé. Druhá část je trochu volnější a více se zaměřuje na problémy jednotlivých obyvatel městečka, kde není nikdo svatý a každý má kostlivce ve skříni. Poslední, třetí část je velmi dynamická, rozplétají se lži jednotlivých postav a čte se jedním dechem.



Shrnutí:

I kdyby knížka byla pouze o tom, jak se Dana snaží vrátit zpět do normálního života, byla by velmi zajímavá, ale tím, že autorka přidala ještě další vyšetřování, z knížky udělala něco výjimečného. Když došlo na rozpletení, které bylo shrnuté ve třech řádcích, musela jsem si ho přečíst asi čtyřikrát. Vůbec jsem tomu nemohla uvěřit a přitom to bylo naprosto jasné! Autorka mě tím naprosto dostala a se zatajeným dechem čekala, jak to vše nakonec dopadne.

Nejradši bych na tuto knížku pěla ódy až do rána, ale už teď je recenze dlouhá až až.

Obálka:

Přebal je hodně zajímavý a naladí děsivou a temnou atmosféru. A obálka pod přebalem, je jednoduchá, ale přesto se mi líbí. 



Obálky jiných zemí:

Všechny obálky jsou krásné, ale ta naše se mi líbí nejvíc. ♥





Hodnocení knihy:

Za tuto skvělou knížku děkuji Knižnímu klubu, kde si knížku, pokud vás zaujala, můžete zakoupit.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.