Čtyřka: Divergentní povídky - Veronica Roth





PŮVODNÍ NÁZEV: Four: A Divergent Story Collection
PŘEKLADATEL/KA: Radka Kolebáčová
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo 
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2014
POČET STRAN: 192
VAZBA: pevná

Anotace:

Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen, že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.



Můj názor na knihu:

Na knížku jsem se už od jejího vydání hrozně moc těšila, pokukovala jsem po ní v jenom kuse v knihkupectví, ale řekla jsem si, na co si jí kupovat, když nemám Divergenci, Rezistenci a Alianci (do budoucna na ně plánuji recenzi). Nakonec jsem si ji půjčila od kamarádky až po 2 letech od vydání a nedá se říct, že bych toho nějak extra litovala...
Kniha je rozdělena na pět částí. Přeběhlík, Nováček, Syn, Zrádce a Další scény z Divergence z Tobiasova pohledu.

Přeběhlík a Nováček - Tyto části se mi líbily asi nejvíc. Máme tu ukázku, jak to chodilo u nich doma, kdy jsem ho neskutečně moc litovala, protože takhle by se nikdo k nikomu chovat neměl. Potom Tobias 'uteče' z domova do Neohrožených. Modlila jsem se, aby se neopakoval začátek Divergence - první skokan, 'škrob', který se dokáže začlenit a na život v Neohroženosti se těší. V tomto směru byly mé modlitby vyslyšeny. Tobias se choval úplně jinak a uvažoval, jestli si spíše nepřitížil a nebylo by lepší, kdyby zůstal u svého otce. Ze začátku se choval ještě jako 'malý' kluk, který se postupně musel přizpůsobit životu ve frakci a tak se z něj stal mnou naprosto milovaný Čtyřka ♥ (a pokud jste viděli film musíte uznat, že Theo James ho v Divergenci zahrál dokonale).


Syn - Výcvik skončil a Čtyřka si má vybrat svou práci, při čemž se zamotá do složitých vztahů mezi frakcemi, kde se dozvídá tajemství, které může ovlivnit život mnoha obyvatel.

Zrádce - Najednou se nám tu objevila Tris! Špehování ve vlastní frakci, útok na Tris, obdivování Tris a počkat... to je vážně všechno? Jak jsem se tak rychle dostala na konec?!? Já chci vědět, na co myslel, když házel nože po Tris, když spolu lezli na ruské kolo, tohle mi prostě nestačí!

Počkat... Další scény z Divergence z Tobiasova pohledu - Díky bohu, teď už se to konečně dozvím! ♥ (o deset stránek později...) dobře tak asi nedozvím. (smutné listování knihou a hledání stránek, které jsem určitě přeskočila, protože jinak to nedává smysl...)



Shrnutí:


Co jsem si pročítala recenze ostatních, tak všechny byly vcelku optimistické. Jak už jste si všimli, já se k nim bohužel nepřidám. Knížka mi přišla hrozně uspěchaná a hlavně mi v ní chyběly Tobiasovy myšlenky, protože přesně to jsem očekávala, že tu najdu. Zkrátka kniha nám o Tobiasovi neodhalila víc, než jsme věděli z Divergence, má rád Tris a bojí/bál se svého otce a nesnáší Erica. Na druhou stranu se dozvídáme něco víc o Neohroženosti a jak to tam fungovalo. A taky se mi líbilo připomenutí některých scének z Divergence, ovšem ty, které jsem já a věřím, že i většina fanoušků Divergence milovala, se nejspíš někam vytratily...

Znaky všech 5-ti frakcí.

A ještě jedno varování, pokud nejste fanoušky této série, kniha pro vás nemá téměř žádný smysl. Není to úplně přehledně napsané a už se počítá s vašimi znalostmi z Divergence, což mě trochu mrzelo. Například úžasné novely jsou ke knižní sérii Škola Noci, kde je příběh samostatný a sérii nemusíte mít přečtenou, aby jste si čtení novel užili.

Hodnocení knihy:

Obálka:

Obálka je vydařená, můžeme na ní vidět ruské kolo, kde se odehrává jedna z mých nejoblíbenějších scén z Divergence a v kombinaci s modrou vypadá úžasně.

Takže ode mně má 5 z 5-ti hvězdiček. :)



Obálky v dalších zemích:


Která z obálek se Vám líbí nejvíc a jaký máte na knihu názor vy?



Zdroje fotek: #, #, #

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.