První - Kierra Cass


35 dívek začalo, ale vítězkou může být pouze jedna.



PŮVODNÍ NÁZEV: The One
PŘEKLADATEL/KA: Jana Montorio Doležalová
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2015
POČET STRAN: 312
VAZBA: vázaná s přebalem






Anotace:

Nastal čas korunovat vítězku! Když byla America vybrána do Selekce ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.




Můj názor na knihu:

V paláci už jsou jenom 4 a America se vrací do hry. Už od přečtení první kapitoly jsem si byla jistá, že tenhle díl bude prostě pecka!

America se hned v první kapitole pokusí svést prince, to jakým způsobem se o to pokusila, mě naprosto dostalo. Neskutečně jsem se nasmála (ostatně, to princ také) :D. S chutí jsem se pustila do dalších kapitol a nemohla jsem přestat číst.
America se chopí šance, jak princi pomoci mimo palác za severními rebely a samozřejmě jde s ním. V První už jsou útoky jižních rebelů opravdu kritické a mají mnoho obětí. Král se neustále pokouší Americu znemožnit, udělat jí co nejtěžší úkoly a znelíbit ji národu. To mu ovšem moc nejde a America v žebříčku popularity u lidí stále stoupá.


*SPOILERY!*

Normálně do recenzí spoilery nedávám, ale tady si to neodpustím...
Co to sakra bylo na tom konci!!! Oni mi zabili Celestu? Jako předtím se chovala jako mrcha, ale všechno se spravilo, tak proč?!? Tohle je typický příklad toho jak vás autor nechá si postavu zamilovat a potom jí zabije. Byla jsem z toho hrozně smutná a potom jsem se dozvěděla o smrti krále a královny a to mě dorazilo. Ne snad to, že umřel král, ale to, že královna před něj skočila a bylo to prostě až moc dojemný na mě :D Jinak Lucy a Aspen. ♥ Můj vysněný konec.

*KONEC SPOILERŮ!*



Shrnutí:



Jak už jsem psala, oproti Elitě První zase stoupla na kvalitě. Máme tam více zapojené rebely. Poznáváme ještě více zbylé tři soutěžící, hlavně Celestu, a to se mi tam líbí. Holky se spolu naučí spolupracovat, a dny v paláci si užívají. Jsou tam samozřejmě i nějaké ty chvilky, kdy se neshodnou, ale jinak super. Myslím, že konec tu tak úplně překvapivý být nemohl, protože ho vyzrazuje název knížky, ALE autorce se to povedlo udělat neskutečně napínavé až do konce. Začala jsem pochybovat o ukončení, které bylo zřejmé a vymýšlela teorie, jak to teda bude. 

Zdroj: http://partylikeawordstar.tumblr.com/

Postavy:

V První už se konečně více seznamujeme s ostatními soutěžícími, takže si na ně můžeme udělat pořádný názor. Hlavně Celesta se nám tu odkryje... :)

America- Už nebyla tak nerozhodná... A já si jí zamilovala ještě víc než v prvním díle. Chovala se rozumně, sice to ne vždy měla promyšlené, ale už nedělala své hloupé chyby a byla království opravdu nápomocná. Svým soucitem a tím jak se dokázala s většinou věcí vypořádat, se opět zařadila na seznam mých oblíbených postav.

Maxon- Od druhého dílu se PODSTATNĚ zlepšil, ale občas ještě měl své chvilky.

Aspen- Konečně už mi nelezl na nervy, a tak jsem si ho i celkem oblíbila. Pořád měl s Americou nějaký ten vztah, ale..., ale :D. America už je více rozhodnutá pro Maxona, takže jsem ho nebrala jako moc velkou hrozbu.

Celesta- Kupodivu se pro mě stala druhou nejoblíbenější soutěžící, hned po Americe. Odkryla své pravé já a to se mi na ní hrozně moc líbilo,

Kriss- Náš nadýchaný obláček, ze kterého prší bonbóny...
Dobře, to ji asi úplně nevystihlo, ale musím říct, že mě neskutečně iritovala. I když se snažila být k Americe vstřícná, nedá se říct, že by mě tím přesvědčila.

Elise- Asi nejméně výrazná soutěžící, kterou jsem 'překvapivě' neměla moc ráda.

Král- Štval mě čím dál tím víc a k tomu není, co dodat. Zkrátka ON má pravdu a všichni okolo jsou idioti a zaslouží trest...

Královna- Jak jsem se v Elitě nemohla rozhodnout, tak v První jsem si jí ohromně zamilovala. ♥

Kota- Postava, kterou jsem zde musela zmínit. A nemyslete si, že jí budu hodnotit kladně. Být Americou, vrazila bych mu jí během knížky asi tak 5x a to pořádně. Je to sobec, kterému nezáleží na rodině, a který se stará jen sám o sebe a to i ve chvílích, kdy ho jeho rodina potřebuje. 



Obálka:

Nevím, jestli se mi víc líbila modrá obálka Selekce, nebo bílá První. Elitu nechci nijak zatracovat, ale já na červenou zkrátka moc nejsem. Mě kniha vždy nejprve zaujme obálkou a obálky této série mě donutily si přečíst anotaci a později celou knihu. Víte, jak to myslím... nezaujme vás obálka a tak většinou ani kniha.


Jinak jsem se rozhodla se porozhlédnout po obálkách v ostatních zemích a samozřejmě byly všechny stejné až na jednu, kde je ovšem jen pozměněné pozadí. :)




Hodnocení knihy:





Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.